Cíl a kritéria

ve formativním přístupu

Každá naše činnost má svůj cíl, i když nám někdy může být zpočátku skrytý. Každopádně ve školním prostředí jsou cíle zřejmé. Vzdělávací cíle vycházejí z platných vzdělávacích programů a zahrnují klíčové kompetence a očekávané výstupy. Cíl hodiny a jednotlivých aktivit je třeba formulovat tak, aby byly jasné, konkrétní, měřitelné, pro děti srozumitelné a dosažitelné. Dobře k tomu poslouží technika SMART.

K hodnocení následně používáme kritéria, která slouží jako nástroj pro reflexi a umožňují posoudit míru zvládnutí vzdělávacích cílů. Pro efektivní práci s kritérii je důležité, aby s nimi byly děti seznámeny předem. Zároveň je také dobré vědět, že každé dítě má také své osobní cíle, které zásadně ovlivňují to, co se ve skutečnosti naučí.